Indywidualny program ruchowy dla kobiet w ciąży

Organizm kobiety w okresie 9 miesięcy ciąży przechodzi szereg zmian w każdym układzie ciała. Przygotowując plan opieram się na wiedzy z zakresu fizjologii, fizjoterapii ogólnej, fizjoterapii uroginekologicznej, anatomii, położnictwa, 20 letniego doświadczenia w zakresie instruktora fitness i fizjoterapeuty.
Na wstępie naszej współpracy przeprowadzam szczegółowy wywiad medyczny z klientką. Istotne jest poznanie historii zdrowotnej mojej podopiecznej: oceniam postawę ciała, rozmawiamy o dolegliwościach, o przebiegu ciąży, wcześniejszych ciążach, o potrzebach i samopoczuciu. Dla mnie poznanie historii zdrowotnej i aktualnej formy klientki jest podstawą do przygotowania odpowiedniego terapeutyczno-zdrowotnego programu treningowego dla przebiegu całej ciąży i zmian w obrębie każdego z trymestrów. Każda z nas jest inna i mimo typowych dolegliwości i zmian w obrębie narządku ruchu w przebiegu ciąży, indywidualnie dobieram program ćwiczeń i terapii. Nie każdej kobiecie potrzebne będzie to samo. Treningi zmieniają się tak jak zmienia się ciało kobiety. Uwzględniam aktualne samopoczucie, uczę słuchania swojego organizmu, a moim zadaniem jest dopasowanie programu do aktualnych i zmieniających się w przebiegu ciąży możliwości i aktualnego samopoczucia ćwiczącej.

WAŻNE INFORMACJE PRZED ROZPOCZĘCIEM SESJI ĆWICZENIOWYCH:
• Twoja ciąża nie może być zagrożona
• Przez rozpoczęciem programu zalecam konsultację z lekarzem prowadzącym i uzyskanie pisemnej zgody o braku przeciwskazań do ćwiczeń.
• Jeśli jesteś osobą bardzo aktywną fizycznie zanim zaszłaś w ciążę, możemy rozpocząć sesje treningowe od początku ciąży, pod warunkiem Twojego dobrego samopoczucia
• Jeśli jesteś osobą, która wcześniej nie byłą aktywna fizycznie, zalecam rozpoczęcie cwiczeń dopiero po I trymestrze (po 12 tygodniu ciąży)

TWOJE KORZYŚCI:

  • utrzymanie sprawności i mobilności ciała
  • aktywizacja mięśni dna miednicy i mięśni brzucha (działania profilaktyczne)
  • poprawa postawy ciała
  • poprawa krążenia
  • minimalizacja przeciążeń i bólu
  • profilaktyka czynności dnia codziennego
  • zapobieganie okołoporodowym powikłaniom
  • szybszy powrót do formy po porodzie
  • wzrost świadomości pracy Twojego ciała
  • łatwiejsze funkcjonowanie w dniu codziennym
  • stała opieka i kontrola podczas sesji treningowych
  • dopasowanie ćwiczeń do indywidualnych predyspozycji, samopoczucia i potrzeb
  • poprawa samopoczucia
  • fizjoterapia przeciwbólowa i wspierająca

PRZECIWWSKAZANIA DO PODJĘCIA TRENINGU:

  • krwawienia w każdym trymestrze
  • wielowodzie, małowodzie
  • ciężkie choroby płuc
  • choroby nerek
  • ciężkie choroby serca
  • ciąża mnoga (trojaczki)
  • hipotrofia płodu
  • pęknięcie błon płodowych
  • niewydolność cieśniowo-szyjkowa
  • łożysko przodujące po 26 t.c.
  • nadciśnienie ciążowe (140/90 w spoczynku)
  • nieprawidłowo usadowione łożysko
  • choroby tarczycy

Masz pytania dotyczące indywidualnego programu ruchowego dla kobiet w ciąży?

Zapraszam do kontaktu, chętnie odpowiem na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości.